Monday, March 28, 2011

Lawak ....... di Rumah Nur Hikmah...



Assalamualaikum..

Hmm..semalam kan aku g Rumah Nur Hikmah..sebuah pusat jagaan anak yatim & ibu tunggal...under Kelab Penyayang UPM...rumah tu kat kajang..dalam 20-30 minit dah boleh sampai...kalo dari UPM la....

Haa...nilah rumah aku yg aku katekan tu...


Sampai2 je kat sane, kiteorang terus wat ape2 yg patot...kemas2 asrama budak2 tu....kutip baju kotor, lipat baju, kemas2, cuci2 dan lain2 lagi....hoho..letih gak..tp xpe..demi adik2 tersayang....dan yg paling penting kerana Allah...insyaAllah....moge2 Allah trime amal kebajikan yg telah kami lakukan...amiiiiinnnnn...(^_^)

 Sedang lipat baju bersame adik2..rajin kan?

Yg pegang penyapu tu adalah Presiden Kelab Penyayang..
ngah mencuci bilik air....amacam ade gaye tukang cuci yg berjaye x?
hoho..mintak mahap pres...ampunnn!!


HoHo...mesti korang tertanye2 kan pe citer lawak  yg aku mention kat tajuk entri kali ni...

Citernyer cenggini...

Ngah aku sedang rajin melipat kain baju ade seorang adik comel, Aizat name nye. Tetibe aku terperasan kat kepale Aizat ade cam luke2...pastu aku tnye die nape ngan kepale die...die jawab, die jatoh..aku pon "OHHHHH".....
Pastu Aizat pandang muke aku..tetibe die cakap, "Akak,muke akak ade nanah. Meh saye picit kan." Aku mule2 blurrr gak arrr..n aku tepikir 'Errr, budak ni ckp pasal jerawat aku ke? OK.FINE. Aku berkate la kpd adik itu, "Aizat, ni jerawat la...bukan bisul, mane bole picit.." Tapi Aizat degil gak..die nak gak picit 'nanah' aku...naseb baik aku dapat menahan niat beliau... kalau x.....hmmmm.., and then sempat gak die cakap, "kat hidung pon ade".
OK...x terkate ape dah...sabor jela...

Ni la Aizat....heheh..gumbira die dpt makan eskem...

Lepas kejadian tersebut, aku pon meneruskan  keje2 melipat baju si Aizat tu.....

Pas sume keje2 dah siap, kteorang pon dok beramah mesra ngan adik2 kat situ sempat gak main ting-ting...hehe...comel2 belako mereka ni...petah pon petah gak..pape pon, mmg best...

Main ting-ting


Ahli Kelab ngan adik2 Nur Hikmah


Dalam kol 1.30 ptg, kiteorang pon bertolak balek ke UPM...next week ade trip lg g umah ni...jom !!
Anyway, mmg sangat best dapat g sini....adik2, moge kite jumper lg yer...insyaAllah...(^_^)v




Singgah makan sebelom sampai UPM...lapar!!

2 comments: